Letecká činnost

Provozujeme letoun Cessna 172 SP pro vlastní potřebu, výcvik v DTO 014 podle vzorových programů ÚCL.
Dále zajišťujeme i pokračovací výcvik pro piloty s možností rozšířit si a zopakovat létání třeba na mezinárodní letiště, průlety CTR, MCTR, radionavigaci apod. Umožňujeme také lety s pasažéry na palubě v několika formách (běžně se nazývají nesprávně vyhlídkové lety).

VÝCVIK

Orientační požadavky pro výcvik:

ZÁKLADNÍ VÝCVIK

Pokud jste si prošli letecké webové stránky, zjistili jste různé podmínky, ceny, typy letounů pro výcvik apod. Vždy pozorně sledujte, co obsahuje nabízená cena (je s DPH nebo bez)? Je v ní obsažena cena za školení, instruktora, přistávací poplatky a další? Něco Vás bude stát i lékařská prohlídka, průkaz radiotelefonisty, pojištění spoluúčasti, zkoušky na ÚCL, vlastní vybavení (ICAO mapa, sluchátka, literatura a pod, pokud si nebudete tyto prostředky půjčovat ve škole). Počítejte i se změnami cen v průběhu výcviku, většinou jsou to palivové příplatky, změna hodinové sazby za letoun nebo i sazby za instruktorské hodiny. Nikdy si nemyslete, že Vám budou stačit ke zvládnutí výcviku hodiny uvedené v osnově. Ty předepisují minimální nálet v úloze. Osobní setkání a pohovor vždy napoví, zda jste na „správném“ místě.

POKRAČOVACÍ VÝCVIK

Platný průkaz pilota nebo v případě propadlé kvalifikace podle situace lety s instruktorem a pak přezkoušení examinátorem a obnovení průkazu na ÚCL.
Máme zpracovanou osnovu pokračovacího výcviku, kde najdete veškeré možnosti pro vaše obnovení, rozšíření a zopakování si různých úloh. S platným průkazem a splněním všech podmínek pro lety využijete „safety pilota“ (zadarmo), který Vám za letu poradí, ukáže, naučí a po letu i udělá rozbor Vašeho letu. Například můžete vidět údaje z motoru (IGT, CHT), přesnou trasu s výškou (QNH), i nad terénem, rychlostí a přetížením ve dvou osách.

LETY S CESTUJÍCÍMI NA PALUBĚ

Každý má možnost se svést v menším letadle a prohlédnout si se shora místa na která by se chtěl podívat. Letět můžete sami s pilotem nebo si s sebou vzít ještě dva pasažéry – cena se nezvyšuje, vždy je za celé letadlo. Pilot a 1-3 pasažéři. Omezení Vašich přání může nastat v několika případech. Místo se nachází v aktivovaném prostoru, v CTR nebo MCTR (u mezinárodních nebo vojenských letišť) a řídící nás tam z jakéhokoliv důvodu nepustí, nestálé počasí a nemožnost letět dál od letiště atd.

Je několik možností, jak můžete let uskutečnit:

Lety se sdílenými náklady (možno se seznámit s pravidly na stránkách ÚCL).

Seznamovací lety, předem upozorňujeme, že se nejedná o výcvik, (shoda názvů s prvním letem ve výcviku). Je to také způsob, jak se můžete proletět. Vše si můžete prostudovat na stránkách ÚCL.

Co potřebujete Vy abyste se mohli účastnit letu? V prvé řadě chuť se někam podívat nebo zažít pocit sedět vedle pilota a zblízka vše prožít „jako druhý pilot“ i když jen v menším letadle. Z letadla lze fotografovat nebo si natáčet videa.

Z hlediska provozovatele omezujeme váhu pasažéra na max. 100 kg. Rovněž bezpodmínečně dodržujeme hmotnostní vyvážení letadla, což například může znemožnit let třech pasažérů, vážících dohromady 300 kg. (+pilot, + palivo < 400 kg)

Uvádíme zde pouze tyto dvě možnosti svezení (pro Vás žádný rozdíl). Na webech naleznete různé názvy pro lety (od dárkových poukazů, foto lety, vyhlídkové lety, lety na zkoušku pilotem, zážitkové lety a pod…). Hlavní je klidný, bezpečný let a zážitek ze splnění si Vašeho přání. Minimální délka letu je 30 min.